• Po raz trzeci rusza akcja „Świeć blaskiem z odblaskiem”
  • Po raz trzeci rusza akcja „Świeć blaskiem z odblaskiem”
  • Po raz trzeci rusza akcja „Świeć blaskiem z odblaskiem”
  • Oddaj krew, bądź potrzebny
  • Po raz trzeci rusza akcja „Świeć blaskiem z odblaskiem”
  • Po raz trzeci rusza akcja „Świeć blaskiem z odblaskiem”
  • Po raz trzeci rusza akcja „Świeć blaskiem z odblaskiem”

Po raz trzeci rusza akcja „Świeć blaskiem z odblaskiem”

Od 3 do 7 grudnia będzie można zerwać sobie odblask z miejskiej choinki. W wielu miejscach Stolicy staną świąteczne drzewka, udekorowane odblaskowymi paskami, brelokami i zawieszkami. To już trzeci rok akcji Straży Miejskiej i Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Warszawie.

Pierwsza z „odblaskowych” choinek stanie przed centralą Straży Miejskiej m.st. Warszawy, przy ulicy Młynarskiej 43/45. Udekorowane drzewka wystawią też wszystkie Urzędy Dzielnic oraz liczne instytucje, które zaangażowały się w akcję. Naturalne choinki świerkowe przekaże Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Warszawie.

Strażnicy miejscy i leśnicy ustawią w tym roku łącznie ponad 30 choinek. Po zakończeniu akcji drzewka trafią do domów dziecka, placówek pomocowych i innych osób potrzebujących.

 Akcja „Świeć blaskiem z odblaskiem” ma charakter informacyjno-profilaktyczny. Jej celem jest zmniejszenie liczby wypadków z udziałem pieszych, poprzez uświadamianie i zapobieganie problemowi ich słabej widoczności. Pieszy jest najmniej chronionym uczestnikiem ruchu drogowego. Często udział w takim wypadku kończy się dla niego tragicznie.

Sytuację znacznie poprawia stosowanie znanej zasady: „patrz i daj się zobaczyć”. Po zmroku, nieposiadająca elementów odblaskowych osoba jest widoczna z 20-30 metrów. Zastosowanie odblasków zwiększa ten dystans ponad pięciokrotnie: do 130-150 metrów. Taka odległość często wystarczy, by kierowca zdążył zareagować.

Organizatorami przedsięwzięcia są Straż Miejska m.st. Warszawy oraz Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Warszawie.

Patron Medialny projektu – warszawskie Radio Kolor prowadzi intensywną kampanię informacyjną. Swoje nośniki reklamowe udostępniły też stołeczne spółki transportu zbiorowego: Metro Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe (operator UrbanInfo.tv) i Tramwaje Warszawskie.

Pełną listę partnerów akcji uzupełniają Urzędy Dzielnic m.st. Warszawy, Automobilklub Polski, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, Teatr Kamienica, Poland Bike, Grupa DEKRA, od lat działająca na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego i Fundacja Jednym Śladem.

 Po raz trzeci rusza akcja „Świeć blaskiem z odblaskiem”