• Od dnia 04.03.2015 r. w RCKiK w Warszawie ul. Saska 63/75 został wdrożony profesjonalny system zarządzania ruchem klientów - system kolejkowy
  • Od dnia 04.03.2015 r. w RCKiK w Warszawie ul. Saska 63/75 został wdrożony profesjonalny system zarządzania ruchem klientów - system kolejkowy
  • Od dnia 04.03.2015 r. w RCKiK w Warszawie ul. Saska 63/75 został wdrożony profesjonalny system zarządzania ruchem klientów - system kolejkowy
  • Oddaj krew, bądź potrzebny
  • Od dnia 04.03.2015 r. w RCKiK w Warszawie ul. Saska 63/75 został wdrożony profesjonalny system zarządzania ruchem klientów - system kolejkowy
  • Od dnia 04.03.2015 r. w RCKiK w Warszawie ul. Saska 63/75 został wdrożony profesjonalny system zarządzania ruchem klientów - system kolejkowy
  • Od dnia 04.03.2015 r. w RCKiK w Warszawie ul. Saska 63/75 został wdrożony profesjonalny system zarządzania ruchem klientów - system kolejkowy

Od dnia 04.03.2015 r. w RCKiK w Warszawie ul. Saska 63/75 został wdrożony profesjonalny system zarządzania ruchem klientów - system kolejkowy

Zadaniem systemu jest ustalenie kolejności obsługi każdego klienta w wybranej grupie spraw, a następnie zaproszenie go do odpowiedniego stanowiska poprzez wyświetlenie numeru na ekranach i nadanie komunikatu głosowego.

System kolejkowy funkcjonować będzie według następujących zasad:

1. Wchodząc do poczekalni RCKiK w Warszawie kandydaci na dawcę krwi pobierają bilet naciskając na urządzeniu drukującym przycisk odpowiadający wybranej grupie spraw:

Od dnia 04.03.2015 r. w RCKiK w Warszawie ul. Saska 63/75 został wdrożony profesjonalny system zarządzania ruchem klientów - system kolejkowy

R - rejestracja dawców krwi - wydrukowany zostanie bilet w dwóch egzemplarzach (jeden egzemplarz przekazuje się pracownikowi na stanowisku Rejestracji, a drugi towarzyszy dawcy podczas całego procesu oddania krwi)

W - odbiór wyników lub zaświadczeń do Urzędu Skarbowego

Z - zamówione wizyty (w najbliższym czasie będzie również możliwość zamówienia wizyty w RCKiK w Warszawie przez Internet)



2. Jedna sprawa przypisana jest do jednego biletu

3. Bilet zawiera literę i trzycyfrowy numer, który system kolejkowy wyświetla na ekranie przy przywołaniu do właściwego pokoju i stanowiska, datę i czas  przybycia do RCKiK oraz liczbę osób oczekujących w tej samej sprawie

Od dnia 04.03.2015 r. w RCKiK w Warszawie ul. Saska 63/75 został wdrożony profesjonalny system zarządzania ruchem klientów - system kolejkowy

Kandydat na dawcę krwi ma możliwość przejścia do poczekalni, gdzie oczekuje na swoją kolej. W pomieszczeniu tym zainstalowane są wyświetlacze główne pokazujące aktualnie wywoływane numery i przypisane im stanowiska. Ekrany te posiadają opcjonalną możliwość powiadomienia audio o każdej zmianie - zarówno za pomocą sygnału dźwiękowego, jak i nagranych komunikatów (zawierających np. numer biletu klienta i numer stanowiska, do którego powinien się zgłosić).

Kolejkomaty mają jeszcze jedną ważną zaletę, o której nie zawsze się wspomina. Mowa o ochronie danych osobowych. Tradycyjny system zarządzania kolejką opiera się na wywoływaniu dawców po nazwisku. Wprowadzenie numeracji pozwala na całkowitą rezygnację z tego typu praktyk. Dzięki temu dawca może zachować dyskrecję i uniknąć nieprzyjemnych sytuacji związanych z rozpowszechnianiem jego danych osobowych.